
عدم استفاده از بنزین یورو 5 برای خودروهای توربو منجر به لرزش، کوبش (ناک زدن) و تولید صداهای ناهنجار از موتور خودرو می شود که به مرور خسارات هنگفتی برای خودروی شما ایجاد می کنند. مادامی که بنزین یورو 5 در کشور ارائه نمی شود، سوپر اکتان بوستر مدپاتکس بهترین اکتان برای موتورهای توربو است چرا که کیفیت بنزین را به سطح یورو 5 می رساند.
بهترین بنزین برای خودروهای توربو
ویژگی های بهترین اکتان بوستر برای خودروهای توربو
چرا سوپر اکتان بوستر مدپاتکس پر مصرف ترین اکتان بوستر ایرانی برای خودروهای توربو است؟
نحوه استفاده از مکمل بنزین سوپر اکتان بوستر مدپاتکس
تاریخچه خودروهای توربو
خودروهای توربو در ایران
بهترین بنزین برای خودروهای توربو
موتور توربو نسبت به موتور تنفس طبیعی تراکم هوای بیشتری دارد، در نتیجه بهترین بنزین برای خودروهای توبرو شارژ بنزین یورو 5 است. متاسفانه بنزین یورو 5 در کشور عرضه نمی شود، رانندگان خودروهای توربو اغلب برای حل این مشکل به استفاده از مکمل بنزین سوپر اکتان بوستر مدپاتکس روی می آورند.
ویژگی های بهترین اکتان بوستر برای خودروهای توربو
اولین مشخصه بهترین اکتان برای موتورهای توربو، داشتن تاییدیه تست رسمی آزمایشگاهی از مراجع ذی صلاح است. بهترین مکمل بنزین برای خودروهای توربو شارژ باید بتواند عدد اکتان RON بنزین را به 95 تا 96 برساند. این مکمل بنزین باید بتواند ضمن افزایش عدد اکتان، فشار بخار بنزین را تا سطح بنزین یورو 5 کاهش دهد. سوپر اکتان بوستر مدپاتکس علاوه بر موارد گفته شده از رسوب ناخالصی های بنزین در مسیر سوخت رسانی نیز جلوگیری می کند.
چرا سوپر اکتان بوستر مدپاتکس پر مصرف ترین اکتان بوستر ایرانی برای خودروهای توربو است؟
سوپر اکتان بوستر مدپاتکس دارای تاییدیه تست رسمی از آزمایشگاه آزمای نفت ایرانیان (همکار استاندارد) و پژوهشکده شرکت نفت است. کنترل و حذف آب از بنزین، جلوگیری از انباشت ناخالصی های بنزین در مسیر سوخت رسانی، کاهش فشار بخار تا سطح بنزین یورو 5 و افزایش عدد اکتان RON .تا 95-96 واحد از جمله موارد مثبتی است که سوپر اکتان بوستر مدپاتکس به عنوان بهترین اکتان بوستر ایرانی برای خودروی شما به ارمغان می آورد.
هشدار: از خرید محصولات ارزان قیمت و بدون تاییدیه در بازار اکیدا خودداری نمایید. اکثر محصولات ارزان قیمت و فاقد تاییدیه رسمی، تقلبی و با موادی بی کیفیت تولید شده اند که شدیدا به موتور خودرو شما آسیب وارد می نمایند.
نحوه استفاده از مکمل بنزین سوپر اکتان بوستر مدپاتکس
ابتدا بنزین بزنید و بعد از آن قوطی را به آرامی چند بار تکان دهید؛ سپس درب قوطی را باز کرده پلمپ روی در را جدا کنید. در نهایت پس از بستن قیف همراه محصول روی درب قوطی، سوپر اکتان بوستر را درون باک خالی کنید. توجه داشته باشید که خارج از جایگاه سوخت هم می توانید به استفاده از این مکمل بنزین اقدام کنید. باید مراقب باشید پوست دستتان به طور مستقیم با محلول برخورد نکند، در صورت برخورد سریعا آن قسمت از پوستتان را بشویید.
تاریخچه خودروهای توربو
اولین نمونه مجهز به فناوری توربو پایان سده 19 میلادی توسط دایملر به کار گرفته شد. اولین سامانه توربوشارژر در دهه 1900 به دست یک مهندس سوییسی (آلفرد بوچی) اختراع شد. لیکن اولین باری که این سامانه به کار گرفته شد مربوط به دهه 1920 میلادی در موتورهای 12 سیلندر خورجینی هواپیماها می شود. نخستین خودروهای سواری در دهه 1960 میلادی به این سامانه مجهز شدند؛ شورلت کورویز مونزا و الدزموبیل جت فایر جزو این موارد محسوب می شوند. قدمت به کار گیری این سامانه در موتورهای دیزل مربوط به شرکت مان در کشور آلمان می شود که در دهه های 1930 و 1940 از موتورهای توربو دیزل استفاده کرد. اکثر موتورهای گازوئیلی کامیون ها از این سامانه برای افزایش قدرت تولیدی موتور خود و کاهش مصرف سوخت و بهینه سازی کلی عملکرد موتور استفاده می کنند.
خودروهای توربو در ایران
مطرح ترین برندهای خودروسازی ایرانی که خودروهای توربو تولید و یا وارد می کنند، شامل کرمان موتور و مدیران خودرو می شوند. جدا از این ها سایپا و ایران خودرو هم اقدام به تولید خودروهای توربو نظیر دنا توربو و شاهین کرده اند.